Van den Boom, S., Smit, E. G., & De Bakker, S. (2010). Nachtmerrie of Droom: De ROI van Customer Media. Heemstede: Customer Media Council.

Abstract: Een customer medium garandeert effect? De droom van elke marketeer met een glossy. Hoe is de werkelijkheid? Is Spoor inderdaad goed voor meer dan 200.000 extra treinreizen per nummer van meer dan 10 euro per stuk?
Zorgt Allerhande er daadwerkelijk voor dat elke maand meer dan 2 miljoen huishoudens  tenminste twee recepten uit het blad koken a raison van zeg nou eens 10 euro? Kan een blad als geZZond of Health bewerkstelligen dat het doktersbezoek of medicijngebruik van de doelgroep met 10 procent daalt? En wat te denken van het klantenmagazine van energieleverancier NUON? Krijgt dat blad het voor elkaar om de lezers zo goed voor te lichten dat ze daadwerkelijk energie besparen en zo loyaal blijven aan het merk NUON? Het draait bij customer media om accountibility.

Link: http://www.customermedia.nl/8805/relatiemedia-nachtmerrie-droom.htm